kontakty      profil společnosti      certifikáty       reference       technické vybavení      fotogalerie
                                LPG kontakty        informace o LPG          dodávané systémy         časté otázky       fotogalerie

POKUD vozidlo nejede dobře na benzín nepojede dobře ani na plyn. Chod motoru na plynový pohon většinou kopíruje chod motoru při pohonu na benzín.

PŘI spalování LPG dochází k menšímu zakarbonování oleje a tím je prodloužena jeho životnost.

INTERVAL pro výměnu svíček je možno zkrátit na zhruba polovinu (vyšší teplota hoření).

PŘI závadě na zapalovací soustavě (svíčky, kabely, rozdělovač, zapalovací lišta, snímač otáček apod.) může dojít u vozidel s vícebodovými systémy ke zpětnému zášlehu do sacího potrubí (které je, pokud je to technicky možné, chráněno protizášlehovou klapkou, která vzniklý tlak upustí). Nejedná se o nic nebezpečného, pouze zbytek nespálené směsi shoří v sacím potrubí motoru a tak dojde k vynechání motoru a přibrzdění vozidla. Tento problém jde většinou snadno vyřešit opravou zapalovací soustavy. Nevyskytuje se u sekvenčního vstřikování LPG!!!

BEZPEČNOST LPG zařízení při havárii vozidla je oproti benzínu podstatně vyšší. Nádrže jsou konstruovány tak, aby při nárazu nepraskly, dochází pouze k jejich deformaci - podle deformace havarovaného vozidla. Bez přístupu vzduchu do nádrže nemůže nádrž explodovat (pouze vlivem dlouhodobého působení vysoké teploty hořícího vozidla může dojít k roztavení nádrže - v té době jste již ale v bezpečné vzdálenosti od vozidla). Takové zprávy, jako jsou "výbuch vozidla na LPG", které jsou občas k vidění v novinách a televizi prosím ignorujte, protože z 99% jsou to pouze mediálně nafouknute bbliny. Pokud ale máte automobil například v garáži a cítíte typický zápach plynu, tak si prosím nezapalujte, vyvětrejte a okamžitě navštivte odborný servis LPG, který závadu odstraní.

SAMI nezasahujte do LPG zařízení ve vozidle.

MONTÁŽ a servis LPG zařízení svěřte pouze odborné firmě - nejlépe s dlouholetými zkušenostmi a kladnými referencemi. Nesvěřujte automobil žádným "garážníkům", kteří vám za montáž nabící výrazně nižší cenu než ostatní. Při případném problémus funkcí LPG zařízení a následné reklamaci, mívají zákazníci neseriozních firem problémy s uznáním reklamace, případně jsou nuceni ji zaplatit. Tento přístup pak vrhá špatný dojem i na odbornou montáž a servis LPG zařízení autorizovaných firem.

SPOTŘEBA vozidla na LPG oproti benzínu mírně vzroste, ale při srovnání roční průměrné spotřeby pohonných hmot je úspora při pohonu na LPG cca 50%.

NÁDRŽ lze dnes již umístit do většiny automobilů místo rezervního kola (snad jedinou nevýhodou pohonu na LPG bylo po dlouhou dobu umístění nádrže v zavazadlovém prostoru automobilu, kde zabírala místo).

CENA PROPAN-BUTAN (LPG) je již dnes na úrovni cen EU a nepředpokládáme proto její zvýšení.